måndag 16 augusti 2010

När ett halvsyskon dyker upp på Facebook

När mina föräldrar separerade när jag var i sexårsåldern började min pappa jobba på Cirkus Scott. Han hade gjort det tidigare också men skaffade sig ett mer "respektabelt" jobb när han blev far.

Hur som helst så levde han som en rockstjärna när han jobbade på cirkusen. Snygg, under 30 och gillade kjoltyg. Så tillslut åkte han dit. Nån blev med barn. Och denna nån behöll barnet. Pappa vägrade att ta till sig barnet bland annat eftersom det fanns fyra möjliga fäder till honom. Men det var pappa som åkte dit.

Idag fick jag ett meddelande från min halvbror på Facebook. Jag har aldrig träffat honom. Än mindre pratat med honom. Men jag har inga andra syskon. Så jag känner att det kan vara ganska kul att få kontakt. Så vi kan snacka lite skit om pappa. (Skojar) Men jag är inte så duktig på såna relationer. Hur beter man sig liksom?

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag har en halvbror, 17 är äldre än jag, som jag återupptog kontakten med efter 15 års tystnad. Lång historia, men det blev jättebra. Vi umgås inte, men vi skickar julkort, och jag vet att jag gärna får hälsa på honom och hans fru när jag vill. De bor i Småland. Så se till att träffas, funkar det så är det kul, annars behöver du ju inte fortsätta hålla kontakten.

Anonym sa...

Nej men coolt ju! Eller fel uttryck kanske, men det är klart att ni ska träffas. Gillar ni inte varandra är det ju som det är, men tänk om det är värsta bästa brorsan!! Lycka till!!//Sus

MonasUniversum sa...

Precis som Sus säger: träffas och se vad det är för typ. Är han trevlig så är det ju jackpot!

Singel i storstan sa...

Klart vi ska träffas! Nåt annat hade jag inte tänkt mig. Men det är ju lite nervöst. Sen vet jag att han är bitter på pappa vilket inte är så konstigt. Men jag hoppas att inte jag finns med i dom tankarna.

cattis sa...

Åhhhh! Coolt! Lycka till!

MonasUniversum sa...

Nej, du kommer inte att finnas med i dom tankarna. Du kommer snarare vara en själsfrände.