onsdag 11 augusti 2010

Sämst ansiktskännedom

Jag är verkligen sämst på att känna igen människor. Ser aldrig om det är en halvkänd skådis i någon film om han exempelvis råkar ha skägg. När jag var på Ingarö träffade jag några som jag har träffat flera gånger. Men i min värld så har jag aldrig sett dem förr. Men det visar jag inte. Jag brukar märka på dem att vi setts förr så jag spelar med.

När filmen Snabba Cash kom så pratades det om hur snygg Joel Kinnaman var. Jag visste inte vem det var, men när de förklarade att det var han i Jacob Hård (eller vad serien heter. Johan Falk var det visst.) så ifrågasatte jag snyggheten. HAN liksom? Och jag gick och såg Snabba Cash och fattade inte vad folk såg.

För en liten stund sen insåg jag att jag trott att Kinnaman är Ivan Mathias Pettersson. Hur liten koll har jag egentligen? Fast när jag kollade bilder på dem så tycker jag ändå att de är ganska lika... Eller?


3 kommentarer:

Nattis sa...

Hahaa*
Jacob Hård ?? Antar att du menar Johan Falk..

Singel i storstan sa...

Tjejen med nollkoll! Heter skådisen Jacob Hård då?

Singel i storstan sa...

Hahahaha! Nä det var fel gubbe! Jag menar Johan Falk. :-)