onsdag 25 augusti 2010

Hur ska jag tänka egentligen?

Jag har ju inte varit singel sådär vansinnigt länge. Snart två år. Innan dess hade jag ett förhållande på typ arton år. Så jag har ingen färsk erfarenhet på killar direkt. När jag rymde från exet så ville jag inte se åt en karl ens. Ville mest göra som jag ville. Och va ensam.

Det vill jag fortfarande.

Men ibland så vill jag ha nån som jag kan träffa lite då och då. Men jag är lite kinkig där. Har svårt att bli intresserad. Det är alltid nåt fel på killen... Eller kanske mig. Och utan intresse så kan jag lika gärna skita i det. Jag är inte ute efter liggandet.

Enbart.

Men nu har jag alltså blivit intresserad. Fast jag vet inte om han är det. Och jag vet inte hur länge jag ska vänta för att få reda på det? Jag vet heller inte om jag ska visa nåt intresse. Eller om jag ska spela stencool. Om jag ska höra av mig eller ska han göra det? Och om det är han som ska höra av sig, hur länge ska jag vänta tills jag lägger ner.

Jag menar. Jag är I N T R E S S E R A D. Inte kär eller nåt annat tjafs. Vill lära känna honom lite mer. Har ingen aning om jag säger no no efter en dejt till. Men frågan är då om det blir en dejt till? Eller om han redan har gått vidare. Och hur ska jag veta det i så fall? Hur fan ska jag tänka?

Orkar inte lägga ner massa tid på tankar fram och tillbaka!

2 kommentarer:

MonasUniversum sa...

Vet du. Du har passerat stadiet för lekar. Är du i n t r e s s e r a d så ring upp honom. Är han intresserad så lär det ju visa sig.

Och vad är det värsta som kan hända? Att du får ett nej, och då är det väl bra att du får det på det här stadiet..när du bara är i n t r e s s e r a d.

Min bästa väninna, som är amerikanska, har en bra "säjning": "let´s play it by ear".

Så det blir mitt råd till dig, Man behöver inte konstla till det. Vi är för gamla för sånt crap.

Singel i storstan sa...

Jag håller med dig. Spel har jag nog aldrig hållt på med, har fel personlighet för det. Men samtidigt är jag inte heller typen som ringer upp.

Äh, jag tror jag lägger ner så slipper jag fundera så mycket...