måndag 9 augusti 2010

Gormetmiddag

Jag har ju blivit bortskämd när jag har varit hos mina bästa kompisar. Har knappt gjort ett handtag, fått maten serverad och så. Sluppit tänka på tvätt, disk och annat vardagligt. Så hjärnan har liksom gått på lågvarv. Det var säkert därför jag glömde att handla på vägen hem. Inte tänkte jag på att jag kunde bli hungrig framåt kvällen.

För en stund sen började det kurra i magen och jag tittade in i kylskåpet som ekade. Och självklart hade närbutiken stängt. Men då kom jag på den briljanta idén till dagens middag: Makaroner och ketchup! Hur gott är inte det? Så underskattad maträtt som jag inte ätit på flera år.

Sen hur bra den är i GI-synpunkt skiter jag i. Jag har ju semester! Och hur GI-vänligt har jag ätit och druckit under den? Och jävlar vad gott det är!

3 kommentarer:

MonasUniversum sa...

www.matkomfort.se


jävla
god
mat

Singel i storstan sa...

Jag tror dig. Har funderat på det förr, men jag är ensam. Dom där är väl för fyra personer?

MonasUniversum sa...

Mamma har för två...

Och mycket går att frysa in.

Prova i två veckor.