onsdag 11 augusti 2010

TV-experten

Det vankades fotboll ikväll. Inte för att jag tänkte sitta fastklistrad och kolla. Men jag hade tänkt att ha sällskap av teven i alla fall.

När det är dags att sätta på apparaten inser jag snabbt att jag inte har någon TV8. Däremot visar det sig att jag har en del skitkanaler i min 8-favoriterlista. Jag är ju inte så found of kolla teve så jag bryr mig inte. Vanligtvis.

Så jag satte igång att kolla vilka kanaler jag ska byta till. Loggar in på nätet och klickar mig vidare. För att upptäcka att jag inte kan byta kanaler på nätet. Så jag funderar och bestämmer vilka jag ska välja. Vilket tog en stund. Sen fick jag vänta i telefonkö ytterligare en stund. Och när jag hade lagt på fick jag också vänta en stund. Tills kanalerna ändrades. Lagom till slutsignalen.

Men nu har jag lite bättre kanaler i alla fall.

Inga kommentarer: