torsdag 1 januari 2009

Gott nytt 2009!

Jag hoppas och önskar att fortsättningen blir bättre än början. Det är ju tyvärr så att ingen frågade mig vad jag skulle göra ikväll. Tonåringen skulle komma om hon inte skulle göra nånting men klockan 00:00 var hon fortfarande inte här och jag firade in det nya året i ensamhet och grät. Det är det absolut första året jag firar in det nya året ensam och jag hoppas att det var den sista också.

Det var ju inte så att jag var desperat efter en fest och jag var på hockey igår så jag var lite bakis när jag vaknade. Men nån typ av sällskap hade kanske varit trevligt. Men... jag får kanske skylla mig själv, har uppenbarligen inte vårdat mina nära och kära så att de tänker på mig dagar som denna.

Hur som helst så önskar jag mig ett bra 2009 som i år ska gå i hälsans tecken. Jag ska ta hand om mig själv detta år och göra saker som JAG vill göra! Jag ska träna, äta hälsosam mat, inte festa så mycket och börja tycka om mig själv... Så att jag nästa år vid den här tiden respekterar mig själv och firar nytt år med mina närmaste och känner mig lycklig. Nu har jag denna erfarenhet och ser baksidan med att bo ensam.

Inga kommentarer: