fredag 9 januari 2009

Mildare väder

Idag är det bara minus två grader och det känns som att resan till jobbet blir behagligare idag. Lägenhetsklimatet också. Mina element funkar inte och jag vet inte vem jag ska klaga hos! Är det nåt man fixar själv? Det är inte kul att gå påpälsad här hemma och frysa...

Gårdagen var en flopp. Jag skulle ta P-spruta och helt plötsligt kostade det 70 kronor! Hos min gamla vårdcentral var det gratis och när jag sa detta till hon i kassan så visste hon ingenting om det. Det borde ju va samma regler inom vården menar jag. Det är ju inga stora summor och jag får tillbaka dessa pengar eftersom jag jobbar inom staten men det är principen.

Efter lunch var det dags för migrän. Tog mig tillslut till apoteket och köpte medicin och blev bra på en halvtimme, men jag blev så jäklans seg och fick ont i magen istället. Så när jag kom hem till den kalla lägenheten så satt jag bara i fåtöljen och glodde + frös. Tog tillslut ett bad och när jag klev upp så var det vatten på hela badrumsgolvet! Stopp i avloppet! Och för dålig för att fixa detta... Så jag gick och la mig istället. En riktigt skitdag helt enkelt.

Idag mår jag bättre, men inte bra. Ska till jobbet men det blir en kort dag idag känner jag, går hem vid 15. Då måste jag fixa avloppet. Kul fredag!

Inga kommentarer: