torsdag 1 januari 2009

Svårt att sova...

Kan inte sova, tror att det varit för mycket tycka synd om sig själv här hemma under kvällen och natten. Därför snurrar det i huvet efter alla känsloyttringar. Försöker att samla ihop förhoppningarna och planerna jag har för 2009 för att sedan kunna gå tillbaka om ett år och se hur mycket som gick in:

  • Jag hoppas att jag fått en löneökning på minst 750 kronor
  • Jag ska ta alla chanser till utbildning via jobbet
  • Jag ska kämpa för att kunna köpa en jul- och/eller nyårsklänning i storlek 38
  • Jag ska kosta på mig att skaffa en personlig tränare under våren
  • Jag önskar att jag finner kärleken som är äkta och som jag vårdar ömt
  • Jag älskar mig själv så pass att jag kan se mig i spegeln naken utan att bli grinfärdig
  • Jag har ett rikt och socialt liv som inte bara innebär sport och alkohol
  • Sen till sist önskar jag min dotter all lycka och välgång och ska kämpa tillsammans med henne gällande hennes hälsomedvetenhet, självkänsla och sociala kompetens

Det var de stora sakerna. Vill även kunna koppla bort en vän som alltid finns i mina tankar och som jag slösar energi på. Jag orkar inte riktigt med sånt när jag har problem med att vara själv. Vännen är den som jag helst av allt skulle vilja få under året men det är omöjligt och det vet jag om! Det är bara lite svårt att få kontakt mellan hjärta och hjärna i just den frågan... Därför skulle det vara skönt om personen bara försvann från mitt minne. På allvar!

Inga kommentarer: