fredag 23 januari 2009

Trådlöst

Det skulle var jätteskönt om allting var trådlöst i denna lägenhet tänker jag ganska ofta. Under teven har jag en bänk med hemmabioanläggning, dvd, video (vad jag nu ska ha den till), film- och musikdatorn, modemet och den trådlösa routern. Bakom bänken är ett jävla trassel som man blir mörkrädd av...

Igårkväll när jag låg i sängen och läste bloggar så försvann plötsligt det trådlösa nätverket men jag var trött och tänkte att det nog är tillbaka idag. Men ICKE! Jag har ominstallerat, felsökt, städat datorn om jag skulle fått virus och försökt med precis ALLT! Så typiskt att detta händer precis när dottern ska komma hit och bo med tanke på att jag för det första har en nätverkssladd som vi får slåss om (kan visserligen köpa en till) och för det andra att det kommer bli trassel med sladdar och skit eftersom hon trasslar runt. Men så helt plötsligt, fungerar det igen!?! Hur är det möjligt?

Så ännu så länge så kanske man inte ska ha trådlöst till alla elburna föremål för det verkar ju inte va så säkert. Men shit vad skönt det skulle vara om det fungerade och man slapp denna oordning!

Inga kommentarer: