onsdag 21 januari 2009

Hälsokontroll

Idag gjorde min första hälsokontroll som vuxen. Jag fick cykla med pulsmätare, fylla i ett häfte med levnadsvanor, kolla kolestrol, blodtryck och vad det nu var mer... Sen gick vi igenom mina levnadsvanor. Fick rött (måste åtgärdas) på tobak och motion men det var väl ingen överraskning precis. Däremot har jag bra kondition! Fattar ingenting... Anser mig själv ha usel kondis men uppenbarligen inte. Lite varning fick jag på alkohol och det kändes väl sådär. 0-1 gång i veckan är alldeles för ofta. Undrar vad mamma skulle få då? Hon dricker ju någon form av alkohol dagligen. Annars så fick jag okej på det mesta förutom kosten. För lite frukt och grönt men det är ju sådant jag håller på att ändra. Det kändes rätt okej faktiskt, förutom varningen för alkoholen.

Inga kommentarer: