måndag 23 mars 2009

Brandövning och shopping

Myndigheten som jag jobbar på är ju väldigt ny, snart ett halvår gammal. Lokalerna är helt nyrenoverade, för nio månader sen var det helt utblåst och såg ut som ett parkeringsgarage. Men nu är det jättefint och fräscht. Vid tiotiden satt jag i en telefonkö och blev mer och mer irriterad över att folk runt omkring sprang omkring och var högljudda. DÅ såg jag att hela lokalen var helt rökfylld men inget larm gick. Jag satte på mig jackan och gick ut... Det var alltså brandövning som nästan ingen visste om och uppenbarligen var den välbehövlig eftersom larmet gick igång när lokalerna var helt rökfyllda från golv till tak! Jag gissar på att detta kommer åtgärdas.

Min personliga tränare ringde en halvtimme innan jag skulle gå och sa att hon var sjuk men att hon skulle lägga fram program för dagen som jag skulle träna efter. Men VIPS så krälade latmasken fram och jag gick från jobbet men inte till gymet utan till Åhléns och In & Finn och brände i runda slängar 2000 spänn! Vad jag köpte? En hårtork, en locktång för 800 spänn, hårfärg, brödkorg, askkopp, godisskål, bunkar, aromlampa, badrumsgrej som man har pads i, måttband, säkerhetsnålar... Allt möjligt med andra ord.

Det kanske är dags att börja hålla i plånboken om jag ska åka till London om en månad!?! Dessutom har jag suttit och uppdaterat Blocket hela kvällen, men det verkar vara helt jävla omöjligt att få tag i en vit Ektorp-bäddsoffa! Antingen är den vit men inte bäddsoffa eller så är det en sunkig bäddsoffa som inte är vit. Visst jag kan köpa ny klädsel men jag köper inte en SUNKIG soffa som man ska kunna sova i...

Inga kommentarer: