söndag 8 mars 2009

Nyheter

Med risk för att bli helt oallmänbildad så funderar jag starkt på att sluta läsa och se nyheter. Har läst på aftonbladet.se och blir deprimerad så här innan läggdags.
Dagens nyheter:
  • 2 brittiska soldater dödade
  • 1 pastor i USA sköts mitt under gudstjänst
  • 1 man brutalt misshandlad utanför Traneberg
  • Kvinna utanför Linköping misstänkt för att dödat sitt två-åriga barn
  • 3 barn kidnappade av sin pappa utanför Falun
  • etc
  • etc
  • etc

Jag har precis kollat Beck, den svaga länken som handlar om tre snubbar som våldtar tjejer och bara det gör att jag mår dåligt. Jag vet att det är en påhittad historia men det händer trots allt runt omkring oss. Tidigare ikväll tittade jag på Kalla fakta som handlade om Mimmi som skulle ta bort en godartad cysta i huvet och numera inte kan gå, prata eller ta hand om sig själv... Måste skriva lite positiva saker innan jag somnar känner jag...

Inga kommentarer: