tisdag 17 mars 2009

Funderingar

Jag sitter här och funderar på vad jag vill förverkliga hos mig själv... Det är många saker att välja på så jag vet inte vad som kommer på första plats. Jag kan utesluta jobbet just nu för med det trivs jag och känner att jag utvecklas.

Det jag nog helst vill förverkliga just nu är att ändra livsstil för att vara övergripande. Jag vill äta mer hälsosamt, gå ner i vikt, sluta röka och ha ett aktivt liv. Allt detta går inte att förverkliga på en dag så jag har ju tagit ett steg i rätt riktning med mina maträtter och min träning. Men jag vill ha resultat och just nu känns allt som vanligt. Därför måste jag ha en strategi och göra upp en plan men jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det hela.

Jag vet inte om jag ska använda mig av någon typ av diet, typ GI eller om jag ska försöka att bara äta mycket grönsaker, så lite tillsatser som möjligt, ekologiskt och "rena" produkter. Jag vet heller inte hur jag ska hålla koll på det jag äter mer detaljerat eftersom det inte funkar med att skriva matdagbok. Ska jag äta kosttillskott eller inte? Som sagt, jag vet inte vilken väg jag ska ta utan att förändra så mycket att det inte känns bra. Om det inte känns bra så är min erfarenhet att jag lägger av och går in i gamla spår trots att jag inte vill. Jag tror att det är människans natur, trygghet liksom.

Nej jag får försöka att koncentrera mig just på matbiten ett par dagar för att komma på nån strategi. Suga på karamellen. Rätt som det är så kanske jag kläcker en idé som skulle kunna funka för mig.

Inga kommentarer: