tisdag 10 mars 2009

Fräsch mat

Den senaste tiden, låt oss säga det senaste året har min attityd till mat ändrats ganska rejält. Tidigare var det ett nödvändigt ont som man måste ha och som kostar onödigt med pengar, ungefär som hyran. Jag åkte alltid till Willys och storhandlade och kände mig stolt över alla pengar jag tjänade. Jag tycker fortfarande om att handla billigt men jag har också märkt skillnaden på att handla lite dyrare med mindre tillsatser och färskare. Det är roligare att laga maten med färska råvaror och det smakar bättre!

Skillnad nummer två är väl att jag använder mycket grönsaker i och bredvid matlagningen och eftersom grönsaker är vackert (färglatt) och även doftrikt så har jag de flesta grönsakerna framme. Tyvärr så måste tomaterna stå för sig eftersom dom innehåller något ämne som gör att vissa andra grönsaker blir gamla fortfarande. Man ser verkligen att jag har storhandlat (vilket jag gör veckovis) utan att titta in i kylskåpet. Både frukt- och grönsaksskålarna är välfyllda!


Inga kommentarer: