måndag 25 maj 2009

Bergochdalbana

Jag vet inte vad jag ska känna, tycka, tro eller veta men i lördagsnatt kom han till mig och är fortfarande kvar. Igår var han hur gullig som helst och jag lever just nu i ett bergochdalförhållande. Jag är nästan säker på att han träffat/träffar någon annan och kanske dejtar båda samtidigt och det är mer än vad jag klarar av. Därför funderar jag just nu ut hur jag ska säga detta till honom?

Jag vill säga: "Jag börjar tycka om dig ganska mycket och därför vill jag inte dela dig med andra. Om du tycker det är jobbigt så är det bättre att vi slutar ses." Men jag vet inte hur jag sedan kommer ta svaret? Om man inte enbart vill vara med mig så kanske jag blir jätteledsen och ångrar mig rejält, fast samtidigt så kommer jag ju må uselt om jag vet att han är hos någon annan när han inte är hos mig... Dessutom vet jag inte NÄR jag ska säga detta. Ska jag säga det innan jag går när han ligger och sover, via telefon eller ska jag vänta tills vi ses nästa gång? Det lär ju inte bli förrän till helgen och Gud vet vem han har varit hos under tiden!?!

Jag hatar verkligen att ta såna här beslut och framför allt att ta upp samtalsämnet! Det enda jag vill är att allt flyter på och att jag är lycklig. Varför ska det vara så svårt?

Inga kommentarer: