tisdag 12 maj 2009

Trådlöst nätverk

I söndags när jag kom hem så funkade inte internet och har inte gjort sen dess. Eller... det trådlösa internetet har inte fungerat. Så igår när jag försökte att fixa blev jag galen på all djävulskap om att nätverksnyckeln (lösenordet)inte längre fungerade trots att jag inte ens bytt. Så i morse kom jag instegande på jobbet direkt till Lillkillen (lika gammal som min baby och dataexpert, men dock en lillkille i mina ögon) och frågade vad problemet var. Han svarade med att jag skulle prova att dra ut sladden i nån minut och sen starta om vilket jag gjorde när jag kom hem och VOILA! Men hur är det möjligt att det ens ska bli så och hur många hobbydatatekniker tänker på att dra ut sladden?!? Hur som helst så funkar det igen...

Matchen då? Torsk som vanligt! Vi spelade ganska bra i mitten av matchen men trots detta så fick vi 1-2 i baken och rullgardinen gick ner. Nu är det derby på måndag och det känns inte roligt måste jag säga. Men jag har ju tagit ledigt på tisdan och kan väl lika gärna dricka gravöl.

Inga kommentarer: