tisdag 19 maj 2009

Gårdagen

Jaha, det var det fotbollsåret. Torsk och rullgardinen är nerdragen. Tänker inte ens analysera matchen eftersom jag knappt såg någonting vilket jag nästan aldrig gör på Råsunda. Kortsida, dålig syn och nära planen gör att man inte får någon helhetsbild av matchen.

Vad hände efter matchen då? Först blev det Star Bar, därefter nåt ställe på Hornsgatan och till sist Laughing Duck på Vasagatan. Där blev jag irriterad på honom eftersom han satt vid en spelmaskin mest hela tiden och när jag ifrågasatte detta bad han mig att dra och därför drog jag hem. När jag sitter på bussen ringer han mig och ber mig hoppa av bussen så han kan plocka upp mig med taxi och jag hoppar av vid Fridhemsplan. Där sitter jag hur länge som helst och väntar på honom och när han väl kommer dit så sitter han och skäller ut mig i taxin så att jag blir helt galen och säger till chauffören att stanna så att jag kan gå av. Vid det här laget är jag långt hemifrån, tar sikte på DN-huset och börjar knalla. Det gick ganska bra i ilskan.

Idag har han ringt hur många gånger som helst och bett mig komma men jag har varken haft lust eller orkat. Vid 17-tiden ringer han mig och säger att han kan komma och ta hand om mig och jag säger då att jag vill vara ensam med tonåringen eftersom vi inte har umgåtts på ett tag. Då blev han skitsur och slängde på luren?!?!?! Vad är det frågan om?!? Jag orkar inte med tjafs och en människa som inte tycker det är okej att jag umgås med min dotter. Nu är jag irriterad på riktigt! Strax efter han slängt på luren så ringde en annan kille som jag känt i ett par år och som jag flirtat med. Vi satt och pratade i en och en halv timme om massor och det känns som att jag har mer utbyte av honom än den andra. Tyvärr är jag inte attraherad av honom... Hur som helst så funkar det inte att bråka och kontrollera andra så jag måste sätta stopp för det här. Men han har inte ringt sen fem och jag orkar inte tjafsa med honom mer idag.

Inga kommentarer: