måndag 18 maj 2009

Djurgårdens IF vs. Solna AIK

Det är en stor dag idag! Vårderbyt mellan DIF och aik går av stapeln och ännu en gång undrar jag varför jag skaffade mig intresset Djurgården? Det finns ingen som helst njutning med denna dag! Jag har sovit jättedåligt, vaknat flera gånger under natten. När jag väl vaknar så är magen i kris och koncentrationen på nuet är som bortblåst. Så kommer det vara hela dan fram tills matchen blåser igång. Då börjar den riktiga pinan! Man pendlar mellan hopp och förtvivlan i ungefär en timme och 50 minuter och sen har man svaret. Är förnedringen total eller infinner sig lyckoruset? Ikväll tror jag på att förnedringen kommer att vara total och jag kommer förmodligen vara självmordsbenägen... Ändå utsätter jag mig för denna skit, fattar inte vad jag håller på med?

Inga kommentarer: