måndag 22 juni 2009

Bra midsommar!

Vem i laget slickar bäst?
Jag tror bestämt att årets midsommar är den bästa midsommar jag upplevt! Så bra var den! Egentligen går den inte att beskriva så mycket men helheten, människorna, planeringen och vädret gjorde att det blev riktigt lyckat.

Vi var runt 20 personer varav ca 10 kom på torsdan. Vi hjälptes då åt att sätta upp partytält, ta fram bord och stolar och sen satt vi och festade. För min del blev det ganska rejält och 75% av min liter Raspberry åkte ner i halsen. Detta gjorde att midsommarn började extremt segt. Men framåt tre kände jag mig bättre och tog mig ner till sillunchen. Vid den tidpunkten hade alla kommit och stämningen var på topp!

Efter maten delades vi in i lag och vi skulle gå en tipspromenad vilket gjorde att man lärde känna några som man aldrig träffat förut, hade en till som jag kände sedan tidigare i mitt lag... Efter promenaden som tog 45 minuter var det upp till bevis på frågorna. Frågorna hade varit typ: Vem i laget slickar bäst, vem i laget suger bäst osv. När tävlingarna kom så skulle man bevisa att man var bäst på att slicka, suga etc. Jag som exempelvis var bäst i mitt lag på att suga fick tävla med de andra lagens bästa med att suga upp fil ur ett glas och vann förstås. Vann även grenen "Vem som juckar bäst".

Efter tävlingarna var det dags för prisutdelning och självklart vann mitt lag! Efter lekarna var det dags för dans runt midsommarstången vilket var en riktig höjdpunkt. Tänk 20 vuxna människor som leker "Björnen sover", hoppar "Små grodorna" och kör raketen. Det blev mycket skratt...

Kvällen fortsatte med Sanning och konsekvens och "Jag har aldrig" och helt plötsligt så hånglar jag med en kille! Hahaha! Helt sjukt. Har träffat honom en gång tidigare och då var det nåt mellan oss men vi gick inte vidare den gången. Tror att det var för två veckor sedan. Framåt två-tiden gick vi och la oss och midsommarafton var slut.

Inga kommentarer: