torsdag 4 juni 2009

"Slut"

Tidigare idag skrev han: "Spelar du svår nu igen?" Detta ignorerade jag och lite senare skrev han två meddelanden om att jag skulle ringa. På detta svarade jag: "Jag tänker aldrig ringa dig nåt mer och du behöver inte anstränga dig med att ringa mig heller..." Sen fick jag fem meddelanden i rad där han försökte trycka ner mig men det fungerade inte så bra eftersom jag varken är ledsen, arg eller något annat. Det enda jag känner är lättnad.

Vad sjukt att man kan skifta läge från att vara tokkär till att vara helt apatisk när det gäller en annan människa. Nog för att det är bra att inte gräva ner sig i någon för om jag hade gjort det hade jag nog blivit rejält utnyttjad, tappat all självkänsla och mått riktigt dåligt.

Visst är det trist att det blev som det blev men han var verkligen ingenting för mig och då var det ju lika bra att det gick fort. Jag har lärt mig att om jag träffar en kille som verkar för bra för att vara sann så är han förmodligen det. Antagligen är han psykopat eller narcissist, tyvärr...

Inga kommentarer: