onsdag 24 juni 2009

Kommunala färdmedel, vägarbeten och sommar

Jag bor på Lilla Essingen och jobbar i Norrtull. För att ta mig till jobbet om jag inte vill motionera på morgonen (och det vill jag inte) så måste jag först ta ettans buss till Fridhemsplan och där byta till fyran som går till Odenplan. Tillsist tar jag tvåan ner till Ynglingagatan... Denna resa tar normalt mellan 20-30 minuter.

Sedan förra måndan så har de bytt till sommartidtabell inom SL och detta gör mig very vansinnig! Bussarna går typ aldrig och imorse när jag stått och väntat på fyran i 10 minuter kommer en gulvästad människa fram till mig och berättar att fyran inte kommer till den vanliga busshållplatsen utan jag måste gå över Drottningholmsvägen till en annan busshållplats. Detta på grund av ett vägarbete. Likadant med tvåan som måste ta en omväg eftersom man grävt upp en halv gata. Det tog 45 minuter idag och igår tog det 1 timme hem! Jag blir galen!

Hur många människor har egentligen semester från den 15 juni? För då ska halva stan grävas upp, bussar och tunnelbana går på halvfart och det är stört omöjligt att ta sig fram. Det är nästan så att jag tjänar på att promenera fram och tillbaka, men se det går inte eftersom jag vill va fin och styla med mina höga puppor.

4 kommentarer:

MonasUniversum sa...

"..jobbar i Norrtull..."

Om det är i närheten av videobutiken nere på Norrtullsgatan så kan du tänka på mig...för den är vår...=)

Singel i storstan sa...

Hahaha! Om det är den som ligger mitt emot busshållsplatsen "Ynglingagatan" så vet jag exakt vilken det är. Gymet jag tränar på är Planet Fitness och ligger mittemot! Snart stöter vi på varann också!

MonasUniversum sa...

Haha, står det Jourvideo så är det rätt.

För övrigt så klipper jag mig på Planet Fitness!!

Singel i storstan sa...

Jag sa ju att vi kommer stöta på varandra! Ska hålla ögonen öppna. :-)