torsdag 25 juni 2009

Hata SL!

NU kom jag till jobbet! Kom ner till bussen på LEssingen där det stod 11 minuter. När den kom till 1 minut stod det så i ca 5 minuter och då tickade den upp till 4 minuter... Jag stod och väntade på bussfan i nästan en halvtimme! Väl på Fridhemsplan kom fyran ganska omgående men SJÄLVKLART kom ingen busschaufför och löste av den befintliga så vi blev tvugna att gå av. Tog tunnelbanan istället. Och när jag kom till Odenplan så fick jag vänta i 9 minuter till.

Det är tredje gången sen förra måndan som jag har fått gått av en buss för att deras avlösare inte dykt upp!!! Hur är det med planeringen egentligen?!? Om jag tar taxi hemifrån tar det ca 7 minuter att ta mig till jobbet, ska jag behöva betala 150 spänn varje arbetsdag för att slippa vara sur och irriterad?!? Eller 300, ska ju ta mig hem också.

Inga kommentarer: