söndag 12 september 2010

Fotbollssöndag!

Jag har säsongskort på Djurgårdens hemmamatcher i fotboll. Ändå har jag inte varit på en match sen den 22 maj. Nästan fyra månader! Först var det VM-uppehåll en månad. Sen blev jag magsjuk. När nästa hemmamatch spelades var jag i Östersund. Och sist var dagen efter kräftskivan på Ingarö. Då orkade jag inte ta mig till Solna. För det var där matchen spelades... Trots att det var hemmamatch.

Men idag ska jag gå.

Ett formstarkt Djurgården möter ett formstarkt Örebro. Men det var för två veckor sen dom var formstarka. Det har ju varit landslagsuppehåll i två veckor. Och därför är jag rädd att DIF har ramlat ur formen. Örebro har ju varit bra hela säsongen...

Men det sista som lämnar människan är hoppet.

2 kommentarer:

Solsken60 sa...

Jag är ju ingen direkt "DIF-fan" men för "min skull" hoppas jag att dom vinner idag, så man kan prata med dig imorgon och kanske få ett "bländande" leende. *skratt*
Så jag säger bara: Heja Djurgår´n!

Singel i storstan sa...

Rätt inställning! Kram kram.