tisdag 7 september 2010

Ovanligt

Jag är en av världens morgontröttaste människor tror jag. Har varit det enda sen barnsben. Mamma var tvungen att bära upp mig från sängen och sätta mig på golvet framför ett öppet fönster när jag var liten. Och i skolan hade jag jättehög frånvaro på grund av att jag försov mig hela tiden.

Så när jag började jobba skaffade jag mig ett nattjobb istället. På krogen. Som jag jobbade med i 14 år. Därefter har det varit en pina att gå upp på morgonen. Men det har funkat. Efter att ha snoozat en halvtimme. Och för att sen sitta och glo en halvtimme...

Därför är jag extremt förvånad över att jag två dagar i rad har gått upp direkt när klockan har ringt. Pigg dessutom. Och utan att skrota i 30 minuter.

What's happening liksom?

2 kommentarer:

Sus sa...

Jag snoozar aldrig. Stiger upp samma sekund som klockan ringer. Det funkar bäst för mig. Jag jobbade också natt för.
Det gjorde mig totalt väck i kolan.
Så jag brukar skylla på det när jag är korkad.
"Aaa men du vet, jag Jobbade natt förut"
Det funkar aldrig.

Singel i storstan sa...

Hahahahaha! Hahahahaha! :-D Hur kommer man ens på idén att skylla på nattjobbet?!?!

Ska pröva det nästa gång... :-)