onsdag 22 september 2010

RUT-avdrag?

Jag har funderat på att skaffa en städerska. Inte för att jag bor stort eller så. Men det skulle vara ganska skönt att slippa ha det hängande liksom.

Nyss fick jag ett reklamblad i min hand från en städfirma. Dom tar 110 kronor i timmen. Inklusive moms. Med ROT-avdraget redan på fakturan. Är det så enkelt?

Det kan ju inte ta mer än tre timmar att storstäda min lägenhet. 700 spänn i månaden. Typ.

Det är vad jag gör av med på en utekväll... Omprioritering kanske?

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

*host* Det är RUT som gör städavdraget. ROT får du om du tar hem en snickare. För att jobba alltså, annars blir det nog inte den typen av avdrag. Hm, inser att jag svamlar här, men RUT är det rätta. Vad var det för fantastisk städfirma du fått reklam från? Låter helt lysande, skulle till och med jag kunna tänka mig.

Singel i storstan sa...

Skulle nog behöva både RUT och ROT minsann! Men jag har ändrat till RUT nu...

Nataliyas Städ heter dom. www.nataliyastad.com. Men på hemsidan är dom lite dyrare än på mitt flygblad.

MonasUniversum sa...

Då har de säkert kampanjpris nu, om de är billigare på flygbladet.

Klart du ska prova, men tala om redan från början EXAKT hur du vill ha det städat. Oftast är dom skitbra i början, sen slackar dom. Jag har haft mina städerskor i 3 år nu..tror jag det är, och dom håller fortfarande. Okey, det blir aldrig så bra som när man gör själv men det är fan värt det ändå.

Har du bokat fredag? Och vilken tid?

Singel i storstan sa...

Klart jag har bokat fredag! Jag vet inte vilken tid, Maria skulle ju boka bowling. Jag har bokat bord kl. 20...

Anonym sa...

Jag har en städerska från Nataliyas Städ. Utmärkt!
Jag rekommenderar!!
MVH Katrin

Singel i storstan sa...

Jag har inte anlitat dom ännu, men längre fram blir det nog...