torsdag 2 september 2010

So far so good

Det har flytit på ganska bra här. Förutom en sak.

Jag skrev ett påminnelsemejl i måndags om att alla skulle ta med sig namnskylten som vi har. Jag skrev också att alla nyanställda kunde komma förbi mig och få en provisorisk. Tills de får en graverad. Den provisoriska är som den graverade fast med en klisterlapp på. Och ganska dyr.

Cirka hälften (vi är 360 personer) hade ingen bricka med sig. Så bra att jag hade ungefär 30 med mig då. Så vi fick fixa med handskrivna skyltar. Tills dom tog slut...

På allvar. Hur kan cirka 50% skita i en påminnelse?

3 kommentarer:

Solsken60 sa...

Ja men jag har ju sagt hela tiden att det är ett "vuxen-dagis"!! *ler*.
Jag sa ju att jag kunde göra "dum-strutar" som du kunde tagit med dig till dom "gamla" som "glömt" sin namnbricka, Hahahahahah.
Men jag har en (annan) "lösning" till nästa år ...
Lycka till med fortsättningen på konferensen. Kram från en "sjukling".

Singel i storstan sa...

Dom fick handskrivna skämslappar... Jag står bara och gapar här...

MonasUniversum sa...

För att de är ett gäng ignoranta idioter.