måndag 22 november 2010

Datorproblem

Jag köpte min dator för drygt ett år sen. Så jag tycker att den är ganska ny. Alldeles för ny för att jag ska köpa ännu en. Men den låter som fan. Fläkten går som om den vore tio år gammal eller nåt. Men nu har jag fått en del tips från IT-killen på jobbet. Så ikväll ska jag pyssla om min dator.

Problemet är att jag är så förbannat trött på att göra det. Jag har pysslat om alla datorer jag ägt. Exet visste ingenting om dom. Och jag tycker att det är jobbigare att ta hand om en dator än att ta hand om ett barn.

Inte så konstigt att jag vill ha en kille som är duktig på att fixa och trixa med dom.

10 kommentarer:

MISS FURIE sa...

Du kanske har datorn för mycket i knät. Så lyckades jag kvadda min dator. Det blir ingen luftintag underifrån.

MonasUniversum sa...

Darlo, vad har du för dator? Bergis en HP med en massa lull-lull. Har du det så ska jag berätta varför den låter.

Singel i storstan sa...

Jag har faktiskt inte datorn särskilt mycket i knät. Det går inte eftersom den blir så varm.

Nej jag har ingen HP med massa lull. Men en PB och vad är lullet för nåt? Låt oss säga att jag hade en HP vad hade det varit då?

Mona som inte orkar logga in sa...

Alla HP som inte är en Pro book har kretskort som blir för varma=fläkten jobbar på högvarv men pallar inte varför kretskorten till slut "brinner". Har genomlidit 3 st innan en datorexpert upplyste mig...

Malde sa...

När Lilla Sonens dator börjar låta för mycket tar han fram dammsugaren och gör rent. Det har Maken (data-tekniker till yrket) lärt honom. Han har i och för sig en stationär dator som står på golvet...

Må så gott

Unknown sa...

Jamen Singeln, vad fick du för tips av jobbkompisarna. Det vill jag veta!
Har också en dator som låter mycket och segar som sjutton.

Singel i storstan sa...

Först och främst är att uppdatera flash player. Och sen att byta webbläsare till... Fan nu har jag glömt vad det var. Återkommer.

Och sen använda högtrycksluft för att rengöra fläkten. Så Malde har helt rätt.

Det var steg 1.

Unknown sa...

OK, skall hem och dammsuga nu!

Unknown sa...

OK, skall hem och dammsuga nu!

Unknown sa...

OK, skall hem och dammsuga nu!