torsdag 25 november 2010

Egentid

När jag var familjemor hade jag i princip ingen egentid alls. Jag fick inte ens göra nummer två utan att nån skulle in där jag var. Det var åratal emellan en ensam kväll med bara mig som sällskap. Enda gångerna jag fick vara för mig själv hemma var när jag var sjuk. Och då njöt jag inte eftersom jag ville att nån skulle ta hand om mig då. Och att vara ensam på dagtid var inte lika mysigt som att vara det på kvällstid.

Nu för tiden har jag hur mycket egentid som helst! Nästan så att det blir för mycket av det goda. I alla fall ibland. Men kvällar som ikväll har jag svårt att sluta tycka om. Att shoppa lite småsaker på vägen hem. Komma hem och bara röra ihop vad som finns till middag. Att ta ett lååångt bad med ansiktsmask, en bok och behaglig musik i bakgrunden. Epilera lite kroppshår utan att tänka på att nån kan komma in och se mig i en generande ställning. Måla naglarna med nytt nagellack...

Jag fullkomligt älskar att umgås med mig själv ibland!

3 kommentarer:

Chrissan sa...

Det där med egentid låter skönt.
Ser fram emot när den tiden kommer.;)

Singel i storstan sa...

Och när den kommer så njuter man så oerhört. :-)

Anonym sa...

va?...har du kaninen kvar?