söndag 28 november 2010

Men jag trivs ändå!

Det är första advent idag. Bloggar och Facebook har fyllts med inlägg om hur duktiga alla är. Det har skurats, bakats och pyntats. Och massa annat. Jag blir matt bara av att läsa hur tomteboduktiga alla är. Själv har jag satt upp två stjärnor, en stake och lite ljus. Jag har ingen lust att vara helt slutkörd bara för att det vankas jul. Så jag tänker inte få dåligt samvete.

Kanske beror det på att Tonåringen är hos pappa. Och att hon inte längre är ett barn. Vi kan baka vilken vardagskväll som helst. Dessutom trivs jag ganska bra med att bygga upp julen sakta men säkert. Utan att stressa sönder. Allt behöver inte vara klart första advent. Lite varje dag är mysigt det också.

Ska bara tjata hit Tonåringen också. För annars har det inget värde alls.

1 kommentar:

Helena m. 4 sa...

ha ha - jag tänkte precis samma sak häromdan (om prettoinläggen på fejjan) - skönt att man inte är ensam...

http://mittispenaten.blogspot.com/2010/11/ljugs-det-pa-facebook-tror-ni.html