onsdag 17 november 2010

Det bästa med mig

Såna här dagar så måste jag tänka på positiva saker för att inte hamna under vattenytan. Så jag sitter och funderar på vad det bästa med mig är.

Hmmm...

Det kan möjligtvis vara att jag bjuder på mig själv och får mina vänner att skratta. För de som inte känner mig så väl kan det kanske vara att jag oftast är glad och social. Arbetsmässigt är det nog att jag har en helhetssyn, är extremt serviceminded och jobbar på ganska bra.

Som flickvän så ligger jag bra! Nä! Skojar bara. Vet faktiskt inte vad det bästa är. Eftersom jag inte varit ihop med nån på ett tag. Och jag vet att jag inte kommer att vara likadan som i mitt förhållande med Exet.

Men det jag nog är mest nöjd med själv är att jag är rak och ärlig. Jag behöver inte dölja massa saker för folk runt omkring. Jag är den jag är. Och det är jag glad över. Visst skulle jag vilja ändra på en del saker i mitt liv. Men samtidigt vet jag inte om jag vill det. För då skulle jag ju inte ha dom erfarenheterna jag har idag.

Och när jag tänker efter. Så har min självkänsla aldrig varit så bra som den är nu. Nånsin. Trots att jag aldrig varit så tjock som nu. Eller gammal.

Så det bästa med mig är nog att jag tycker om mig själv! Och trivs med att vara jag.

Nu känns allt lite bättre. Så nu kan jag nog somna gott.

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Och jag gillar dig! Trots att jag inte träffat dig så mycket, så är jag beredd att hålla med i din beskrivning. Sov gott och kram

Sus sa...

Jag har heller aldrig varit tjockare eller äldre, men fan vad roligt det är att leva!

Singel i storstan sa...

Tack Singel! :-)

Sus: Jag fattar inte vad det beror på? Åldern?