fredag 14 september 2007

Arbetsveckan snart slut!

Jippiiiii! Tycker de flesta. Det tyckte jag också för ett halvår sen men nu får jag ångest vid den här tiden på fredagar. Man ska vara så glad, åka hem till "familjen" och ha det mysigt... Eller så ska man ut med kompisar på lite after work... Har man ett riktigt bra liv så kanske man ska ut på romantisk middag med en nyfunnen kärlek. Men det gäller inte mig. Jag ska hem till helgterrorn. Ett mörkt hem där man smyger och tassar för att inte göra någon på bråkhumör. Detta gör ju att fredagar faktiskt inte längre är bästa dagen på veckan. Synd, eftersom jag älskade att göra något kul på fredagar förut. Och jag skulle fortfarande vilja tycka det från hjärtat, men nu spelar jag bara med i alla andras glädje.

På måndag är det i alla fall fotboll! Något att glädjas åt...

Inga kommentarer: