söndag 16 september 2007

Irriterande

Varje helg är jag förpassad till tvättstugan i fyra timmar. Detta beror på att vårat ena badrum har haft vattenskada och vi är nu inne på fjärde månaden utan detta badrum. Detta innebär att tvättmaskinen är urkopplad och jag måste ha tvättstugan, oftast på söndagar mellan 14-18. Egentligen är det helt okej med tvättis eftersom allt blir rent och allt luktar godare när man kommer från tvättstugan än när det hänger här och där i lägenheten för att torka, men det som stör mig är att jag en vecka i förväg måste bestämma mig för att just den här dagen just den här tiden måste jag planera in att tvätta.

Idag har jag mycket tvätt eftersom jag bytt sängkläder... Byter sängkläder varannan vecka och handdukarna varje vecka. Plus att det var lite annat som kräver en extra maskin. Totalt har jag tio maskiner som jag lägger i högar och planerar mycket noggrant i vilken ordning allt ska tvättas så att jag hinner med allt. Så kommer jag till tvättstugan och på ena maskinen står det "Trasig". Vaddå trasig?!? Detta felanmäldes i torsdags och fortfarande har inte felet åtgärdats!!! Detta innebär att jag inte kommer att få allt rent och helt plötsligt måste jag prioritera min tvätt!!! Inga handdukar kommer att tvättas, inga lakan... Hur viktig är den vita maskinen? Jag måste ju absolut tvätta de båda svarta maskinerna, den ena tar 45 minuter och den andra 30... Så där håller jag på nu och prioriterar smutsig tvätt. Jag är också medveten om att jag kommer ha jävligt mycket att göra i tvättstugan nästa vecka.

Inga kommentarer: