söndag 30 september 2007

Bakfull söndag...

Det var match igen igår. Vaknade utan nervositet trots att matchen egentligen betydde hur mycket som helst om man går med gulddrömmar. Det var också viktigt att vi inte bara vann med 1-0 eftersom Göteborg ligger på samma poäng som DIF fast med bättre målskillnad. Därför är vi tvungna att vinna med 2 mål mer än Göteborg i varje match för att gå förbi... Typ.

Hur som helst så vaknade jag på strålande humör trots att regnet öste ner. Åkte in till Östra och tog två öl som uppvärmning och sen bar det i väg till Stadion. Det hade slutat regna och jag kunde stå på min favoritplats som inte ligger under tak, massor av platser fanns det också! Efter några minuter hade Arneng nickat in ett mål och efter en halvtimme så har även Jonson gjort en balja! Med fem minuter kvar av första halvlek kan jag slappna av och styr stegen mot medlemstältet för att tjacka en bira och vad händer? Jo Johannesson gör självmål och helt plötsligt ska man bli nagelbitare!

I andra halvlek har nervositeten tagit över mig och fotbollen är återigen något som jag ifrågarsätter mig själv varför jag utsätter mig för. Men helt plötsligt nickar Jones in 3-1 och tio minuter senare så står det 4-1 efter 14-miljonersbrassen gjort ett ryck! Återigen är man lycklig och tacksam över att man skaffat sig detta intresse! TACK DJURGÅRN FÖR ATT NI LEVERERAR!!!

Efter matchen var det grillfest i medlemstältet vilket blev en total flopp! Tyvärr! Drack inte ens upp ölen som ingick utan drog till Östra istället. Där var det också astråkigt så jag stack till Londoner där det var ett jävla drag istället. Träffade bland annat Leo och fick iallafall ett snack med honom vilket känns bra. När Londoner stängde stack vi till Annakhan som verkligen är ett schysst ställe enligt min smak. Har varit där några gånger och har bara positiva erfarenheter... När dom stängde tog jag nattbussen hem och stupade i säng.

Och när jag vaknade i dag mådde jag förvånansvärt bra! Jag ÄLSKAR att vara så där lagom bakis som alla normala människor är, inte ligga och skaka, spy, bada, skaka, spy, bada... Men så har det inte varit idag. Har legat i sängen hela dan och läst allt om Djurgårdsmatchen, läst mina favoritbloggar och bara myst! Det finns bara någonting som saknas och det är lite närhet. Men ensam är stark sägs det!

Gnaget spelar mot GAIS just nu och det står 0-0 efter en halvlek. Ajk tycker ju att dom spelar en sån glänsande och rolig fotboll, men när jag läser Aftonbladet Zoom's referat så står det: "Halvtid. En ganska så tråkig första halvlek är slut, det är Gais som fått matchen dit de ville med ett lågt tempo och mycket spel på mitten. AIK håller bollen mer och Gais spelar ett samlat försvarsspel. Men AIK måste komma till fler och bättre anfall om man vill ha tre poäng med sig härifrån idag." RÅTTPACK!

Inga kommentarer: