måndag 10 september 2007

Seminarium idag

Idag har jag varit på seminarium hela dan. Och inte vilket seminarium som helst, utan konflikthantering! Det om något passar ju mitt privatliv just nu. Fick en del uppslag som är alldeles försent för i det förhållande jag lever i nu men om jag någon gång har lyckan att finna någon annan så ska jag anamma en del... Det jag tog med mig mest av dagen är att man måste hjälpa sig själv innan man kan hjälpa andra som de säger under säkerhetsgenomgången på flygplan.

Jag kan inte hela tiden tänka på andra och deras behov innan mina egna täcks. Detta ska jag förklara för min käre sambo när nästa diskussion om att jag vill härifrån kommer. Även detta att man inte kan omge sig med människor som arbetar emot det man själv vill åstadkomma som till exempel att få en bättre självkänsla när man nästan dagligen får höra hur värdelös man är...

Det var ett mycket bra seminarium för mig privat, men för mitt yrke så fanns det inte så mycket nytt att lära. Men min livserfarenhet i krogbranschen och framförallt mina tio år på Monte Carlo har lärt mig mycket. Nu ska jag laga mat, sen ska jag börja "plugga" lite konflikthantering!

1 kommentar:

Singel i storstan sa...

Det är bra att skriva på ett språk som jag inte fattar...