måndag 17 mars 2008

Helgen som singel

Det har varit en alldeles underbar helg! En sån där singelhelg när man gör exakt vad som faller en in utan att planera. Var på väg att lämna jobbet i fredags när Janne ringde och sa att han och Patrik satt på en pub och drack några bira. Tog en promenad dit och hade en riktigt trevlig kväll. Kom nog hem vid 00 så det blev lagomt sent också.

Vaknade på lördagsmorgon och mådde ganska bra. Väckte fröken fräken för att tvinga med henne ut på en längre prommis vilket lyckades. När vi kom hem började telefonen gå varm angående om jag skulle på hockeyn eller inte och suget satte igång! Hoppade in i duschen och gjorde mig iordning och kom alldeles lagom till Hovet för att hinna med en öl innan nedsläpp. Massor av folk, massor av människor jag känner och massor av drag! Kan det bli bättre? Ja, att Djurgårn dessutom vinner! Och det gjorde dom!

I pausen mellan andra och tredje perioden så träffade jag på Danne som var ute med sin brorsa och två av sina anställda. Han presenterade mig för dessa och det gnistrade till när jag hälsade på den ena. Åh så snygg! Efter matchen ringde Danne och frågade om vi skulle med ut och jag var ju väldigt snabb på att säga ja! Vi hamnade på en krog på Götgatsbacken och där var även killen som har flirtat med mig på bussen i flera år när jag bodde i Tyresö. Han bjöd på drinkar via servitrisen och till slut var jag tvungen att gå fram och hälsa och tacka såklart. Men jag hade ju siktat in mig på någon annan och följde med honom och de andra till Alladin.

Där var vi väl nån timme tills vi ändå bara stod på dansgolvet och ägnade oss åt varandra. Därför bestämde vi oss för att åka till ett lugnare ställe vilket vi också gjorde! :-P Hela natten hade jag någon som höll om mig och FAN vad jag har saknat just detta! Att ligga på nåns arm som sen har sina båda armar runt sig är fan bland det bästa som finns!

När vi vaknade låg vi och snackade och efter några timmar tog vi oss upp och han följde mig nästan till porten. Han bor på Stora Essingen så det var ju ingen särskilt lång promenad men det kändes bra med nån som följer så där... Inga nummer byttes och vi kommer aldrig mer ses. Lite synd men jag var ju inte på precis.

Gick i alla fall på små moln resten av dagen denna våriga härliga söndag som det var. Även idag har varit härlig! Vad lite närhet kan få en att må bra egentligen! Tyvärr så verkar jag inte hitta någon som bara vill träffas lite så där. Antingen blir de störtkära och sätter mig på någon pedistal eller så tror dom att jag vill ha ett förhållande, fast det verkligen är det jag INTE vill ha! Och jag kan ju inte hålla på att ragga onenightstands hela tiden... Så vad ska man göra?

Inga kommentarer: