lördag 29 mars 2008

Sommartid och allsvensk premiär

Jag har redan ställt om mina klockor till sommartid här hemma eftersom jag ska upp tidigt imorgon. Lika bra att redan nu tro att hon är mitt i natten så jag fattar att jag borde gå och lägga mig så jag slipper va som ett vrak imorgon... Förmodligen kommer jag vara ett vrak hur som helst, nervvrak!

Imorgon ja. Halv tio startar jag bilen, åker iväg och plockar upp mitt ressällskap och sen bär det av till Norrköping! Förutom fler bilar än min så lämnar även 27 bussar Stockholm på morgonkvisten. Det är ett stort bortafölje och Norrköping som vägrade att ge Djurgårn fler än 3000 biljetter har insett att det kommer att komma fler Djurgårdare än så och har därför utökat bortasektionen trots att de andra biljetterna som sålts till Stockholmssupportrar inte är på den sektionen. Dom var tuffa i början och trodde dom hade koll på allt, men ICKE!!! Nästa gång så kanske de lyssnar på de som vet...

Inför matchen så är jag SÅ JÄVLA NERVÖS!!! Jag vet att det kan gå hur som helst, jag är inställd på förlust men ändå så bankar mitt hjärta för DIF och jag VILL så gärna att det ska gå bra!!! Även fast jag inte tror det så finns ändå hoppet att laget har mörkat på försäsongen och egentligen är hur bra som helst. FAN, jag kommer inte kunna somna i natt. Varje gång den här nervositeten infinner sig så förbannar jag mig själv för att jag utsätter mig för sånt här! Varför har jag inte oljemålning som intresse för?!? Eller om jag nu vill tillhöra en grupp, folkdans!

I torsdags skrevs det att Djurgården skulle värva nytt i helgen men tyvärr så verkar det mest vara ett rykte... Ingenting har hänt och F5-knappen är så flitigt använd att texten suddats ut. På måndag stänger transferfönstret så lite hopp finns ju ännu. Men man hade ju hoppats på bomben i går och spel imorgon. Djurgårn har ju de senaste åren för det första inte läckt ut med att de har nåt på gång och när bomben väl släpps så är det en wow-värvning. Man har ju undrat hela försäsongen varför ingenting händer men jag anar oråd när det läcker ut och undrar om det är nån typ av panikvärvning som ändå inte kommer att gå i lås..? Många frågetecken finns.

Ska försöka mobilblogga imorgon, är ju urusel på det men jag tycker om att ha lite bildminnen här. Tyvärr är ju mobilkameran urusel! Jag vet att jag inte kommer att kunna somna på ett långt tag, men jag måste försöka att lägga mig i alla fall...

Inga kommentarer: