onsdag 26 mars 2008

Tick tack tick tack

Jag vet inte varför men just nu går klockan väldigt fort!!! Jag hinner inte med nånting känns det som och bloggen är inte prioritet nummer ett men samtidigt vill jag ändå ha denna som nån typ av dagbok så den borde va viktig.

Måndagen ägnade jag åt lite öldrickande och Djurgårdens sista träningsmatch innan säsongpremiär. Det såg bättre ut än mot gnaget men det ser inte bra ut! Jag är oroligare än nånsin. Dembo var åter stark och inte darrig som han var några dagar innan, Johannesson stabil, Sölvi som spelade istället för Toni som var på landslagsuppdrag var pigg och stark på huvudet. Men Kebba var blek och konkurrerar inte med Lance som också var på landslagsuppdrag. När det gäller vänsterbacken Tauer eller Per Johansson (Tauer spelade) är jag osäker. Tauer låg bakom framspelningen till målet men jag vill ändå se mer av Johansson.
På mittfältet spelade snyggingen Martin Andersson som defensiv. Inte lika bra som skadade Aki och tidigare magsjuke Sjölund men han var bättre än vad Komac varit de gånger han spelat där... Sen hade vi Batan till vänster som inte alls var lika pigg som mot gnaget men ändå okej. Komac i mitten och ganska osynlig och till höger Jonson som jag vill ha uppe i anfallet och inte i mittfältet.
I anfallet spelade vi med Jones och Dahlberg.
I andra halvlek byttes Rajalakso in mot Batan och helt plötsligt blev spelet piggare. 10-15 minuter senare byttes Dahlberg ut mot Quirino som gjorde ett förhoppningsfullt inhopp med tanke på att han varit skadad hela försäsongen. Matchen slutade 1-0 till DIF mot Mariehamn. Inte strålande resultat och definitivt inte strålande spel!

Jag det är vad jag orkar skriva om nu, får ta resten imorgon...

Inga kommentarer: