måndag 31 mars 2008

Livet som supporter

Jag är helt slut idag! Det tar på krafterna att följa DIF i ur och skur men det kan det vara värt! I normala fall så brukar jag ta ledigt dagen efter en bortaresa, men eftersom jag skulle vara nykter och matchen spelades tidigt så tyckte jag inte det var nödvändigt men oj vad skönt det hade varit! Inte nog med att sömnen natten mot söndag blev väldigt kort, det blev väldigt sent igår också...

Vad hände då? Kom till Norrköping vid 11-tiden på förmiddan, parkerade och gick på en av de abonnerade pubarna vid järnvägsstationen. Solen lyste, det var runt 15 grader varmt och härlig stämning! Vid halvtvå var det dags att ta sig till arenan som låg längre från puben än vad det lät. 10-15 minuter tog ca en halvtimme så steg kom jag minsann upp i igår. Vid insläppet var det katastrof! I tidningarna har det målats upp som att knappt några Djurgårdare hade biljetter (mer än 4000 sålda till just oss) och att supportrarna slog sig in, när det egentligen var en arrangörsmiss... Blir så trött på tidningarnas sätt att vinkla till den omedvetna allmänheten.

När jag äntligen lyckats tagit mig in och hittat en okej plats att stå på så sköts matchen upp en dryg kvart eftersom polisen var tvungen att flytta på Norrköpingssupportrar för att få plats med Djurgårdare. Men när äntligen matchen blåstes igång så tog det inte mer än fem minuter tills Dahlberg kunde knuffa in en Djurgårdsledning med magen! Hade ju ingen drömplats i klacken så jag såg inte så fantastiskt mycket av matchen men jag noterade att våra två nyförvärv från Enköping spelade mycket bra! Rajalakso utmanade och gjorde Pekings försvar oroligt och Andersson gjorde knappt en felpass. Dahlberg såg pigg ut och även Jones. Efter två halvlekar var det rättvisa resultatet 1-2 och vi Djurgårdare kunde åka hem rejält lättade och med ett leende på läpparna.

Resan hem blev låååång eftersom det var många resenärer som skulle åt samma håll och när vi stannade i Nyköping för att slänga i oss en hamburgare blev stoppet över en timme långt. När vi kommit till Stockholm skjutsade jag hem mitt resesällskap, åkte till Tyresö och lämnade bilen och tillbaka till stan med kommunala medel... Var därför inte hemma förrän 22-tiden och då var jag så uppe i varv att jag inte somnade förrän efter tolv nån gång. Så idag blir det hem direkt efter jobbet och sova tidigt! Men jävlar vilken bra premiärresa! Nu blickar jag framåt tills lördag när det är hemmapremiär och då lär jag inte ta någon bil!!! Man är ju inte sådär jättebortskämd med lördagsmatcher!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the MP3 e MP4, I hope you enjoy. The address is http://mp3-mp4-brasil.blogspot.com. A hug.