tisdag 4 mars 2008

Stegregistrering

På myndigheten som jag arbetar på registrerar vi våra steg på en sida som heter livslunken.se. Vi tävlar framförallt i team som är uppdelade på vilka enheter och avdelningar vi jobbar på, teamen tävlar alltså mot varandra. Det finns också olika typer av tio-i-topplistor där man kan se hur man ligger till inom teamet, om man är med på listan inom myndigheten, hur teamet ligger till osv...

I går var det ny vecka vilket innebär att de som hunnit registrera har alltså registrerat för en dag. Men alltså HALLÅ! Dom som ligger på topplistan ligger på 20-21000 steg! Men nu är det ju så att man kan omvandla träning till steg och jag vet att de flesta på listan har gjort det. Utom en! Hon är med i mitt team och är världens konstigaste människa! Orkar inte gå in på henne som person just nu men hur är det möjligt att gå runt 20 000 steg på en dag och då dagligen? Har hon inget annat för sig än att promenera?

Värst av allt är att hon har blivit utsedd som teamledare och hon är den på hela avdelningen som klarar av det sämst! Hon får mig att må dåligt för att jag "bara" gått 11000 steg! Det är hur mycket som helst i min värld! Typ 7 kilometer eller nåt. Jävla kärringjävel!

Inga kommentarer: