fredag 21 mars 2008

Långfredag

Ja denna fredag är nog längre än vanligt... Jobbade halvdag i går och kom hem vid 12:20 nån gång. Vid kvart i ett ringde Hågge och ville ta några bira så vid ett lämnade jag lägenheten igen! Snabba puckar ibland.

Mötte upp på S:t Eriksplan och tog 47'an till Strandvägen där vi gick till Tudor Arms. Hågge skulle träffa Nicke, Nadja och Bosse där så vi satte oss och började hinka öl från halvtvå. 12 timmar senare sitter jag och Bosse och dricker grogg på Ancor eller vad hårdrocksstället på Sveavägen heter. Känner att det är dags att ta sig hem då och eftersom Bosse också bor på Lilla Essingen delade vi taxi.

När jag kom hem satte jag mig i fåtöljen och somnade för att bli väckt några minuter senare av att mitt ex sen 25 år tillbaka ringde och pratade! Vet inte om jag sagt det tidigare men vi har fått kontakt via Stay Friends och har mailat i några veckor. Kul att höras men jag vet inte om det var så smart att snacka när man har druckit alkohol i 12 timmar... Skickade i alla fall ett ursäktande sms och svaret tycktes inte vara som om jag gjort bort mig i alla fall.

Däremot har jag mått pyton idag! Körde en liten variant av trekanten som var länge sen jag körde; sova, bada, spy, sova, bada, spy... Idag blev det sova, bada, sova, spy, bada... Lyckades få i mig en våffla och vatten ganska tidigt så nu mår jag ganska bra fast jag är urtrött!!! Det blir nog en tidig kväll idag. Skönt att telefonen varit nästan dödstyst så att jag inte blir inlurad i nåt skoj som jag sedan ångrar. Synd bara att jag är helt ensam. Cassi åkte till sin pappa idag och jag skulle vilja ha någon att krama. Eller egentligen skulle jag vilja ha någon här som kramar MIG!

Inga kommentarer: