måndag 3 mars 2008

Internet på lån

Jag betalar en månadsavgift till Comhem för att ha internet, med teve och internet blir det 523 kronor i månaden... Från modemet finns endast en utgång till datorn vilket kan bli stora problem om man är två personer som vill använda internet samtidigt. Jag har alltså tre datorer i lägenheten men bara en kan vara uppkopplad vilket kan vara VÄLDIGT irriterande om man har en tonårsdotter som sitter fastklistrad vid datorn när hon är hemma och är vaken. Jag undrar om Comhem är delägare till något routerföretag eftersom man ska vara tvungen att köpa till en router om man äger fler än en dator? Och det gör väl de flesta hushåll med fler än en person idag? När jag hade Bredbandsbolaget hade man fyra utgångar till sitt modem vilket verkar mer vettigt.

Ibland har jag faktiskt trådlös uppkoppling när vinden ligger bra och jag kan tjuvsurfa på någon granne, men oftast är uppkopplingen låg och jag kan inte sitta och hoppas att vindarna ska ligga rätt. Hur som helst så kom jag på att jag har en router hos exet och fick hit den igår när Cassi kom... Men det fattas en nätverkskabel, den mellan modemet och routern! Så nu kan vi fortfarande bara surfa en och en samtidigt som det står en router och GLOR på mig! Jävligt irriterande.

Nu är fröken strax klar med badandet i badrummet och jag måste strax lämna ifrån mig den värdefulla vita sladden! Ska hinna och läsa vad som skrivits om Djurgårn också...

Inga kommentarer: