lördag 1 mars 2008

Lite roar barnen

Det är verkligen ett riktigt skitväder idag. Nederbörd i form av kraftigt regn som varvas med kraftigt snöblandat regn i kombination med stark vind gör att man blir blöt och kall om man går en promenad. Men trots detta var det härligt att komma ut och känna regnet piska i ansiktet samtidigt som rock dånade ur hörlurarna, befriande på något sätt!

När jag kom till den sidan av Essingen där det inte blåste lika kraftigt, ungefär vid marinorna, såg jag något som fick mig att le. Just där är det väldigt många vattenpölar och mycket lervälling där man går, man får zickzacka ganska bra för att undvika leriga och dyngblöta skor. Mitt i en stoor lervattenpöl plaskade en pappa och hans son på kanske 2 år... Rätt som det var kom lillkillen springande mot mitt håll, hoppandes i varenda vattenpöl och vad lycklig han var! Pappan som kom lunkande efter honom såg lika lycklig ut han och jag tänkte på alla barn som just då satt inne och kanske kollade på film, ritade, bakade eller något liknande när dom förmodligen hade varit skitglada för att få gå ut med sina föräldrar och hoppa i vattenpölar. Det enda som kostar är blöta kläder och en tvättning extra! Ibland så tänker man inte på att det enkla är det bästa.

Hur många steg var det då runt ön? 4325 steg. Tar kanske en promenad till lite senare, men då går jag nog åt andra hållet...

Inga kommentarer: