torsdag 28 januari 2010

Är det mig det är fel på?

Det verkar som att de flesta tycker att det är skitjobbigt med att det kommit mer snö. Dom pratar om att det är dags för våren att göra inträde.

Mäh!

Sen när kom våren i januari? Är det bättre med barmark och mörk årstid menar dom? Eller vad menar dom egentligen?

För min del får snön gärna ligga kvar till mitten av mars. Sen smälter allt bort på två veckor och tussilagosarna tittar fram någonstans i början av april. Sen har vi vår fram till mitten av maj och då kommer sommaren...

Vill man ha vår i januari vet jag inte vart man ska flytta? Dom länderna som har varmt nu har ju inga årstider.

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Nä du har rätt och alla andra fel. Gnällspikar.

Daniel sa...

ja man bör va nöjd. Själv myser man om kvällarna i blåsten framför öppen spis å en bra bok.

E ju legitimt att ta de lilla lugna när det e frysande kallt..å det borde ju folk uppskatta!

MonasUniversum sa...

Jag tänkte på det där i dag när jag var hos doktorn. När jag klev ur bilen på den oplogade parkeringen på St Göran, så tyckte jag att det var skitnice. Hellre så här en slaskigt. Jag njuter.

Ting sa...

Håller med dig!
Fast det var lite jobbigt att pulsa till jobbet imorse.
Men hellre så här än slask.

Singel i storstan sa...

Härligt att se att jag är normal! Visst är sommar och sol trevligare. Men nu lever vi i Sverige som har fyra årstider. Inte höst med regn och rusk i 8 månader och sommar i fyra...

Jag säger som Singelmamman: Gnällspikar! :-)