fredag 15 januari 2010

Det här med att vara singel

Jag är kanske inte normal. Förutom allt annat så tänker jag på det här med förhållande så här på fredagskvällen när alla andra sitter och kollar Let's dance.

Som jag satgt tidigare så är jag "faktiskt" nöjd med att va singel. Kanske har det att göra med ett allt för nära minne av flera års misär förhållandemässigt. Men självklart kommer jag inte vilja vara singel resten av mitt liv. Fast jag kommer nog aldrig vilja flytta ihop och bli normal.

Det jag tänkte på är vad jag saknar? Visst, sex. Men det är faktiskt irrevelant i sammanhanget. Det räcker med att gå ut på krogen så har man det fixat. Även fast det inte är det bästa. Och så kan man ju faktiskt klara det själv... Ja jag vet att det inte är riktigt samma sak, men fysiskt så är det det.

Det jag saknar är hångel! Ni vet, hångel som i tonåren... Hångel som i vara kär. Hångel som att tro att man förmodligen inte kommer att överleva natten. Och närhet såklart!!! Nån som stryker mig på kinden och säger att jag är fin. Någon som kysser mig i nacken och talar om att jag betyder nåt. Just DET saknar jag!

Och jag har svårt att tro att det funkar om man är ihop på riktigt. Efter några år. Och det är DET jag saknar. Så varför ska man inleda nåt som man innerst inne vet är "dödsdömt"?

Om man är singel alltså.

6 kommentarer:

Fiffi sa...

Tänkte som du gör ett bra tag när jag var nyskild, singel och fullkomligt NJÖT av "ensamheten" på alla möjliga - och omöjliga - sätt.

Jag trodde inte heller att det gick att hitta nån som jag på riktigt kunde glöda med år ut och år in, eller som ville/kunde göra det med mig.

Men det går. Det gäller bara att veta vad man vill ha och sen vänta..hålla koll....vänta...hålla koll...vänta lite till och sen HUGGA utav bara FAN när det känns hundra rätt! ;D

Singel i storstan sa...

Titta! En ny besökare! Välkommen.

Jag ska komma ihåg dina visdomsord om jag skulle ha turen att träffa nån som känns rätt. Just HUGGA utav bara FAN. :-D

Mitt i Fågelsången sa...

Mitt i prick!!!

Jag saknar myset, närheten, uppmärksamheten, hånglet! Helt riktigt.

Med 3 små barn hemma är utrymmet att träffa på ngn för ovanstående aktiviteter inte överdrivet stort, så jag får väl bida min tid...

Ny läsare är jag oxå.

Singel i storstan sa...

Du är välkommen du också! :-)

Mitt utrymme att träffa någon är inte heller så stort känns det som... Eller intresset.

Jag trivs bra att vara ensam. Men skulle mister Right korsa min väg en solig dag så skulle jag väl inte säga nej. Men jag letar inte efter honom...

Och din tid kommer! Det gör den för alla. :-)

Unknown sa...

Äh så krånglig och eftertänksam behöver man inte vara. Kolla ut genom fönstret och försök inse att snart är det vår. Sen det är bara att gå med naturen.

Singel i storstan sa...

C: Snart vår vet jag inte. Men annars har du rätt.