torsdag 28 januari 2010

Snabba cash

Då har jag sett den. Snabba Cash. Och jag kan inte säga nåt annat än att jag är besviken. Vet inte ens om jag hade fattat nånting om jag inte läst boken. Rörigt, våldsamt och darrig bild är sammanfattande ord.

Boken. Den sträckläste jag i somras nångång. Och den tyckte jag var bra. Riktigt bra tillochmed. Filmen koncentrerade sig på det våldsamma. Det jag tyckte var bra i boken skippade dom i filmen.

Synd.

Så för att vara baserad på en bok får den 1,5 av 5 kålsalladshuvuden. Men som svensk actionfilm får den väl 3. Plus för okända skådespelare. Skönt att slippa Persbrandt, Nyqvist och Bergqvist ibland... Inte för att jag tycker att dom är dåliga utan för att dom är med i var och varannan svensk film.

4 kommentarer:

Unknown sa...

1,5 av 5 kålsalladshuvuden är ju inget vidare betyg undrar dock vad ett kålsalladshuvud är.
Kålhuvud=ok, kålsallad=ok, kålsalladshuvud=vadå? typ en huvudformad korv som man pressat in en massa kålsallad i? Oops jag har blivit språkpolis... inte bra.... I vilket fall hoppas din lördag /söndag blir underbar...

Singel i storstan sa...

Hahahaha! C: Ge hit din blogg nu! Jag tänkte förmodligen kålhuvuden, men fick för mig att det var kålrötter som heter kålhuvuden... Pizzasalladsingrediensen menar jag.

Ha en bra helg du också! :-)

Singelmamman sa...

Min yngsta tonåringen ska försöka komma in och se den idag, men bästa vännen. Får se om de lyckas, själv gillade jag boken men tror att jag struntar i filmen. Tack för att du åt godiset och såg filmen åt mig! :-)

Singel i storstan sa...

:-) Var så god!