måndag 18 januari 2010

Irriterande

Jag vet inte vad jag ska reta mig mest på?
  • Människor som är helt galna på Daglivs. De som tror att dom inte kommer att komma hem om dom inte hinner före.
  • Personer som snart ska få betala i kassan men ändå står vid början av rullbandet så att andra inte kan börja lassa på.
  • Folk som tar upp plånboken när kassörskan säger vad det kostar. Helst dom som ska betala med kort. Visste ni att ni kan dra kortet redan efter första varan har knappats in? Men det är klart, då kan ni inte stå i början av rullbandet och ta plats.

Det är så svårt att välja att jag sätter alla på första plats. Och varför jag gick på Daglivs är för att den färska laxfilén kostar 89 kr kilot. Det är nästan halva priset...

Nu har jag slösat tillräckligt med energi på detta. Dags att laga mat.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Fast nu är jag glad, för det var inte jag som var orsaken till din irritation. Jag hade bara en mamma med en bäbis efter mig i kön. Puh!

Singel i storstan sa...

:-o Jag kan inte tänka mig att du är sån! En sån som gör kön onödigt långsam!?! :-D

Unknown sa...

Vilken kö är snabbast?
Den med många personer som har lite i korgen eller den med få personer som har över­fyllda kundvagnar?
Denna eviga fråga har jag funderat på ett tag.
Så nu har jag gjort en fältstudie som tyder på att man gör bäst i att välja kön med få personer men med fulla kund­vagnar.
En vara tar nämligen bara 2,8 sekunder extra jämfört med 48 sekunder för ytterligare en person i kön. I tid räknat går det alltså 17 varor på en person.
Så vill du att det skall gå undan, välj kön med minst människor – även om deras kundvagnar bågnar!

Singel i storstan sa...

C: Jag tror dig! Folk är jävligt sega när dom ska betala...