söndag 16 januari 2011

Börjar ana oråd

När vi skulle ha julfest på jobbet så betalade jag 49 kronor för en Spotifymånad på företagskortet. Jag tycker det är skitjobbigt med reklamsnacket. Vilket har gjort att jag inte själv har använt mig av Spotify. Och eftersom jag inte har insett att Spotify är ganska bra så har jag heller inte haft ett privat abonnemang utan reklam.

Hur som helst så har betalmånaden gått ut. Men idag tänkte jag att jag borde ha reklamversionen i alla fall. Så jag började spela musik. Men det är ingen reklam. Och jag börjar oroa mig för att Spotify har dragit en månad till på företagskortet. Trots att jag var väldigt noggrann att se till att det enbart var för en månad.

Jag känner att det kan bli jävligt jobbigt att förklara sig för både chefen och ekonomienheten om det visar sig att jag använder Spotify med myndighetspengar...

3 kommentarer:

Malde sa...

Du skulle ha en hel del att förklara för mig, alltså. I alla fall om jag jobbade där du jobbar. Eller så skulle jag helt enkelt dra det från din lön...
;-)

Och jodå, jag jobbar med ekonomi :-)

Singel i storstan sa...

Som sagt, det är inte på flit jag gjort det. Och självklart ska detta dras på min lön om det är så att det dras på företagskortet.

Malde sa...

Bara man får en förklaring går det att lösa. Det är ju inte som att göra fel som hjärnkirurg, direkt. Det är en evig tur!

KRam!