tisdag 4 januari 2011

När man (jag) inte kan sova...

Då ligger man (jag) och funderar på saker som man (jag) inte ska fundera på. Då ligger man (jag) och skriver av sig (mig) sina (mina) tankar. Och dom tankarna får en (mig) att bli jävligt ledsen.Och må dåligt.

Dessa tankar skriver man (jag) på papper. Med blyertspenna. Så att dom inte stannar någonstans när morgonen gryr. Inte på internet. Inte i en bok. För dom ska gå att elda upp. Eftersom det inte är några roliga tankar.

Dessa tankar är både bra och dåligt att ha. Det som är bra är att man (jag) uppskattar det positiva i livet. Det dåliga är att man (jag) blir sänkt. På nåt sätt så vill dessa tankar trycka ner självkänslan till det djupaste djupa. Och få en (mig) att bara vilja ge upp.

Men man (jag) är starkare än så! Man (jag) tar dessa nätter. Som en stark man (eller kvinna). Och skriver av sig (mig). Och sen eldas de upp. Sidorna där alla mörka och och tragiska tankar finns. Så när man (jag) vaknar så känns allt mycket bättre. Och man (jag) går vidare i livet som ingenting har hänt.

Det är så man (jag) överlever. Och får folk att tro att man (jag) inte har några problem.

Inga kommentarer: