måndag 17 januari 2011

Gummistövlar på

Förra veckan var det minus åtta grader. Idag är det plus fem. Hade det inte varit i mitten av januari hade jag nog haft vårkänslor. Och jag hoppas att det mesta av isen har töat bort. Så att jag inte drar en vurpa på vägen till jobbet. Jag kan tänka mig att akutmottagningarna har fullt upp i dessa dagar... Och att sitta där har jag ingen lust med.

Därför sätter jag på mig gummistövlarna så att jag kan gå ordentligt. Så att jag slipper göra gymnastiska övningar för att inte bli blöt om fötterna. Det är bara broddar jag saknar... Är det nån som har såna? Broddar alltså.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Apoteket har! Broddar, alltså.
Snorhalt med gummistövlar också. Å man vet inte om man skall se neråt för att inte halka på en isfläck, eller uppåt för att inte få en isbumling i huvudet. Såg värsta israset imorse på Rörstrandsgatan. Nästan mosade en bil, i vart fall bucklade till bilen ordentligt. Insåg då att man måste gå väldigt nära husväggarna för att slippa få isbitar i skallen. Har alltid trott att det är tvärtom, att man skall gå ytterst på trottoarkanten. Det är inte läge att promenixa på stan nu i dagarna.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Japp, broddar. Kalla mig gärna kärring, det bjuder jag på :) Idag, då jag befinner mig på annan ort, är jag tyvärr broddlös, och det kostade mig en vurpa i en vattenpöl...

Använder Apoteket, toppen!

Singel i storstan sa...

Kristina: Jag håller med dig. Men måste gå mitt i gatan för att känna sig någorlunda säker. Att gå nära husväggen är nästan omöjligt eftersom de sätter upp dom där förbannade varningarna för snöras där.

Ett stenkast: Hoppas inte vurpan gjorde alltför mycket skada på kroppen och egot. Just nu är det ju nästan barmark, men nåt säger mig att jag ändå bör köpa broddar...