söndag 16 januari 2011

Hälften gjort

Det blev inte så mycket gjort som jag hade önskat den här helgen. Men eftersom jag har släppt det där med "yttre krav" så bryr jag mig inte nämnvärt. Huvudsaken är att jag mår bra. Och det gör jag ju.

Jag har jobbat, tvättat, bytt sängkläder, SPAat och plockat undan hälften av julen. Fast fortfarande hänger stjärnorna i fönstret. Och jag ser att många grannar också låter sina stjärnor lysa. Spelar roll liksom. Vissa tar bort julen före tjugondagen. Då borde väl jag (och mina grannar) kunna låta den vara kvar lite längre? För att kompensera liksom.

Tänk om jag sett mig själv i framtiden för tio år sen! Jag skulle förmodligen tagit livet av mig när jag såg att jag inte följde mallen. Och att jag släppt kontrollbehovet.

Tur för mitt välmående att jag inte är på det sättet längre.

2 kommentarer:

Ett stenkast från Fyndet sa...

Stjärnorna är helt klart undantagna från det övriga fixandet i samband med 20e dag knut!!!

Mina stjärnor brukar få hänga januari ut. Blir glad över lite ljus i fönstren när jag kommer hem från jobbet!

Singel i storstan sa...

Jag håller med dig! Tycker nästan att januari behöver mer ljus.